** Beautiful Life With U **

:: Percutian Day 3 (20 Oct) - Final ::

Peta phuket

Harini merupakan hari terakhir kami di Phuket..disebabkan flight kami mlm maka byk lg masa utk kami jalan pd pg ni. Seperti biasa kami sewa motor di hotel..perjalanan kami kali ni menuju ke utara Phuket..Disitu kami singgah sebentar ke Kamala & Surin Beach..disini pantainya juga cantik. Di Kamala town juga terdapatnya Fantasea iaitu suatu tempat pertunjukkan kebudayaan thai..pertunjukkan gajah, harimau dll. Saya pun teringin nk pi pertunjukkan ni tp budget lari. Sekali masuk 1,900 bath seorg. Tapi kalo bole dtg ke Phuket jgn lupa ke Fantasea yg merupakan salah satu tarikan yg menarik disini.

Selepas tu, kami kembali semula ke Patong utk membeli cenderamata buat kawan2 n family saya. Xbyk n xda apa sgt yg saya beli sbb brg2nya semua standard xda yg berlainan sgt drp m'sia. Yang popular di phuket ialah brgan perhiasan mutiara, perhiasan dgn trade mark gajah serta patung2. Tupun saya beli hanya beberapa brg habis 800 bath..mahal juga kan. Disana stail org menjual..jika kita tgk2 brg n tny harga lps tu xnk beli psl mahal. Depa sanggup tarik kita n tny kita bapa yg kita sanggup bayar..smpi begitu skali. Kekdg takut plak saya dibuatnya..tu yg xselesa nk shopping.

Selepas penat berjalan..perut pun da lapo. Abg tny nk mkn katna..saya xkisah ikut sj. Abg kata mkn kat kedai arituh mkn seafood..nmpknya abg da gian nk mkn lobster. Kalini kami order Fried rice with chicken, shrimp, vegetable baked in fresh pineapple (150 bath), Fried morning glory (sayur kangkung msk taucu), lobster & sotong goreng tepung spt sebelum ni. Air pun abg msh order yg sama iaitu mango shake. Huh mmg kalini puas betul kami mkn seafood. Normally makanan di thai ni sentiasa dihidangkan dgn 3 jenis sos/sambal..rsnya kita pernah gak mkn di m'sia. Selepas tuh mereka beri kami mkn fruit for free..total semua dlm 1,290 bath. Lepas ni xdptla kami mkn sesedap ni lg..apa2pun mmg puas n kekenyanganlaa.

Setelah perut kenyang..kami msh lg meneruskan perjalanan kami..kalini kami ke selatan phuket plak. Kami pergi ke Karon town..kat cn townnya xsebusy Patong..tp lautnya mmg best drp beach di utara phuket. Kat cn lautnya kehijauan serta ombaknya kuat..mmg famous utk org buat surfing. Huiishh mmg nyamannya dicn..town ke town disini xbapa jauh antara satu sama lain. Tapi pd sesapa yg nk melihat pantai yg cantik dekat ngan hotel mereka bolehla menginap di Karon town..tp agak jauh skitlaa drp airport.

Tgk jam di tgn da nk dekat kul 3.00 ptg..kami pun pulang ke Patong town semula. Di situ kami pergi kembali ke Jungceylon..utk dok dlm aircond actuallynya. Lagipun saya nk ke toilet..xsangka toilet di negara org ni jenis xpakai air..semua pki tayammum punya calit2 ja..hahah xreti saya..xpalaa tahan smpi blk hotel laa. Actuallynya kat thai ni..rugi plak xmerasa massagenya. Melambak2 kat phuket ni service massage satu badan utk 1 jam..harga dlm linkungan 250-350 bath. Itu utk kedai biasalaa..tp kat dlm mall ni saya terpukau melihat satu offer massage ni siap ada facial skali. Mmg sebelum tuh saya asyik tny abg jaa..nk urut satu badan..last skali hajat saya tercapai gak.

Ni promotion price saya dpt..harga betul dlm 800 bath..saya rs cam sekejap ja bermassage n berfacial ni..rupanya da 65 min pun..org yg tggu cik abg ni..yg rs lama hahha. Huh rs lega bebenar..lps tu nk menghabiskan masa sblm kul 5.30 ptg..kami bersiar2 di Patong beach buat kali terakhir. Sedih n xpuas lg nk meninggalkan phuket ni.

perarakan 'tomoi' & payung terbang serta pancake coklat berharga 40 bath

Oklaa time utk check out drp hotel..cab kami pun akan smpi dlm kul 6 ptg. Kali ni kami naik cab toyota altis plak..still di bwh agensi yg sama. Dalam kul 7 kami smpi ke airport..n tibala ms utk kami bertolak blk. Tapi disebabkan cuaca hujan..flight kami delay sedikit dlm kul 9 lbh. Sepanjang di dlm kapal terbang saya n abg tido krn kepenatan..bayangkan esok saya da start keja kena bgn awal gitu. Alhamdulillah kami slamat smpi di lcct pd pkl 12.05 waktu m'sia.

Pjg betul saya mengarang..alamak lenguh plak tgn. Satu journey yg singkat tp bila saya terbayang2kan phuket mesti saya akn tersenyum penuh kepuasan. Abg ckp kalo ada rezki kami akan smpi kesitu lg. Percutian di phuket ni highly recommended.

WoW!Baca cerita ko ttg seafood tu dah buat aku teringin dah...aku mmg minat thai's cuisine...

Looking forward nak pi phuket ni...tp entah bila lah nyer...tunggu bebudak ni besau sket lah...hopefully ade lagi lobster besau n kedai makan Yoyo tuu...hehehee.

mesti best honeymoon korang dua kalini kan...dr cerita, byk yg puas hati. - isyah

thai's cuisine normally pedas mmg sesuailaa dgn tekak aku gak. kedai tu mgkn ada lg ko cuma managementnya berubah atau kedainya da besar kaa. lobster kat situ murah kalo kat m'sia da ratus kot. aku tgk mat saleh kat cn yg pegi pun byk yg tua2..lg romantik