** Beautiful Life With U **

D' Muara Ikan Bakar, Northport

Dari awal bln lg, gaji masuk saya da plan nk belanja family saya mkn kat satu tempat makan ikan bakar yg popular kat Selangor ni. Kami x pernah pi sana, ni baru 1st time..saya n abg ada gak tny member2 katna tmpt tuh sambil2 tu kami cari2 kat googlemap. Tempat mkn ni terletak dekat ngan Tanjung Harapan, Bandar Sulaiman dan Northport Klang. Jauh gak drp umah saya nk pi..kami ikut highway adalaa dlm 4-5 tol gak kena byr. Kawasan ni cam lenggang yerlaa dikelilingi ngan kilang, jeti n kapal kargo. Sesampai ja kami ke kawasan tuh..mak ai mmg ramainya org, keta berduyun2 terbaris tepi jalan. Agak jauh gaklaa keta kami parking harap2laa tempat mkn ada lg. Restoran ni mmg betul2 tepi tanjung n atas air..so nmpklaa permandangan pantai. Tapi pd mlm tu agak panas psl xda angin bertiup.

Mula2 kami msk tuh..kena pilih seafood apa yg nk dimkn..mmg byk pilihan, fresh2 gitu drp laut. Abg bg saya pilihan nak ikan kerapu atau siakap. Kami pilih siakap..psl abg ckp lg sedap ikan ni. Kami pilih menu msk 3 rasa. Lps tuh sotong goreng tepung, kailan msk tiram, pari bakar & tomyam ayam. Huishh cam byk jaa bole abis kaa ni hehhe. Lps selesai timbang n pilih jenis masakan, kami pun pi cr tmpt kat bhg tepi supaya dpt menikmati pemandangan skali. Tapi xda yg kosong..ni kalo pi mkn waktu dlm kul 7 mesti bole tgk sunset huhuhu. Servicenya ok..makanan smpi dulu drp air, pelayannya da mcm kat hotel siap pki kot n ada name tag. Setiap kali abis mkn mereka akan tukar alas meja..rajin betullaa mereka ni membasuhnya.

Nampak sedap kan..rs belum tentu sedap lg ;p

So now, smpilaa aktiviti memakan. So far, saya a little bit terkilan laa..psl masakan dia kurang menyengat..x spt yg saya expect. Mgkn sblm ni saya pernah mkn masakan yg lg sedap drp ni kat tanjung lumpur, kuantan. Pari bakar dia xbapa garing psl dia bakar dlm daun pisang..ikan siakap dia kuahnya kurang pekat n sotong goreng tu dipotong besar2 rs liat skit. Walaupun gitu lapo punya psl abis gaklaa. Cuma rs cam xberbaloi ja. Tapi yg herannya..org punyala ramai, tmpt ni pun mmg glamor pernah didatangi oleh program 'jalan-jalan cari makan'. Mgkn kat kl ni xda tmpt mkn cam ni kot..atau tekak saya yg rs lain heheheh.

Xpalaa saya rs ni laa 1st time n kali terakhir sy mkn kat cn. Actuallynya kat kaw. tuh byk lg restoran ikan  bakar yg lain..tp ni yg plg ramai dikunjungi org. Mgkn restoran dia yg cantik n strategik kot. So far harga utk 5 lauk, nasi n air semua dlm RM 70. Kira standard laa..blk ja umah siap membebel2 kat abg kalo tau xmkn kat situ pun xpa..pi restoran lain. Abg ckp xpalaa ni da tau kita xpi lg laa cr kedai lain plak..hehehhehe tu yg nk dgr tu.

2 comments:

terliur dah aku tengok entry ni...
rajin ko update hari ni ye...

hahah syah..tgh ada masa free aku tibai post entry byk2. Kalo da busy xda maknanya aku nk mengarang walaupun idea penuh dlm kepala ni.

ko jgn tertipu dgn rupa parasnya..bilaa dpt pi tanjung lumpur lg huhuhu

Blog Widget by LinkWithin