** Beautiful Life With U **

:: Lawatan Ke Melaka ::

Alhamdulillah..ibu semakin pulih, setelah hampir 8 ari di Hospital Pantai Ayer Keroh..akhirnya ibu bole pulang. Walaupun begitu ibu kena menyambung rawatan terapi di Hospital Segamat dan harus memakai alat apa yg kat tengkuk tu selama 3bln. Lps ni jgn kepala ibu tegak ja xteleng2 sudahla. Tq pd kwn2 dgn berkat doa kalian semua, ibu saya telah pulih walaupun belum 100%. Tq juga pd abah..krn sepanjang ibu di hospital abahlaa yg menemaninya..luv u abah.

Hehhe ni cerita sampingan ja..cerita yg sebetulnya..smbil2 saya ziarah ibu, kami adik beradik serta abah pi jln2 sekitar Melaka. Negerinilaa tmpt saya blajo dulu..mmg da byk perubahannya. Byk kwsn pantai da ditambak..padang yg dulu ada keta lembu tlh dibuat shopping kompleks. Kami xlaa berjalan byk tempat pun..kami just hang around kat Jusco baru (bsr gila lg bsr drp Mid Valley kot). Kat dlm jusco ni adik saya perkenalkan makanan baru. Huhuhu sedapnya yummy..makanan jepun 'Takoyaki'. Jatuh hati saya pd makanan tu..saya ni pun penggemar Japanese cuisine tp abg plak xsuka. 3 ketul bebola harganya RM4.30-4.50. Ingat bebila jumpa kedai Tako Tao kat kl nk beli lg laa.

Lps tu kami jenjalan kat pantai Puteri Sg Udang.Kat area ni ada satu stall yg penuh org ingatkan ada jual cendol best..rupa2nya coconut shake. Bole tahan gak 1st time saya try. Segelas dlm RM2. Ramuannya air kelapa & isinya diblend dgn aiskrim. Sblm kami beransur blk..nurul ajak kami pi Menara Taming Sari...ingatkan mcm Menara Kl. Yg menariknya ia bole berputar drp bwh ke atas..Cantik sgt tgk view sekitar bdraya Melaka. 1 kepala RM10..kalo nk naik beca RM 20. Mmg menarik2 cara becanya dihias.

Lg satu nk cita..kat Melaka ni ssh gak nk cr kedai mkn yg sodap. Ada satu tmpt ni kami tgk punyalaa ramai org walaupun time tuh da pkl 3ptg lauk pun da tggl saki baki ja. Saya n abg just amik nasi putih & 2 ketul ikan pari serta 1 air. Dalaa ikan parinya xfresh rs cam hanyir hancing..total semua RM17.30...mak aiiii. Camnalaa bole ramai org kat kedai ni.

Huhuh mmg puaslaa ronda da jd cam mkn angin plak..byk lg tmpt2 menarik kami xpi..sehari mmg xckp hahaha hehhe kesian mak kat spital..bagus betul kitaorg ni..xpa ada nurse jaga. ;p

2 comments:

bestnye jejalan kat melaka.. aku pn dh lama x gi jejalan kat sana.. last 4 thn lps kot.. hahhaa... tah2 kalu aku gi kali ni, dh bule sesat... :D

hrp2 mak ko cepat sembuh dengan adanya anak2 pemberi semangat..... amin...

tq sue..alhamdulillah semuanya berjalan spt yg diharapkan

dtglaa pi Melaka bknnya jauh mana pun..mmg byk tmpt yg menarik & bersejarah nk pi..aku pun pi tmpt yg aku xbesa pi..psl dulu dok Melaka da pernah msk semuanya.Nak merasa pi tmpt lain plak

Blog Widget by LinkWithin