** Beautiful Life With U **

:: Childhood's Memories ::

Dalam perjalanan pulang drp penang ke kl (cuti aidil adha) kami singgah di Ipoh dulu. Actuallynya da lama saya teringin singgah di Ipoh setelah hampir 16 tahun saya meningglkannya. Baru arini berkesempatan singgah psl sebelum2nya asyik xsempat ja. Mmg teruja sesgt kerna Ipohla tmpt saya dibesarkan drp saya kecik smpila saya berusia 12 tahun. Masa dpt tau abah kena posting ke TUDM Subang dulu..saya sedih sgt smpi ckp kat mak xnak pindah. Mak plak srh saya dok kat umah Cikgu Megat kalo nk teruskan amik UPSR kat situ. Hisshh time tu serba salah saya dibuatnya..bkn apa psl da ramai kengkawan time tuh..maklumlaa bebudakkan.Mmg byk perubahan..smpi saya pun da xleh recognize lagi..biasalaa da byk membangun.

Dulu TUDM Ipoh laani da jd Institut Latihan Tentera Udara. Disinila tmpt abah drp sblm kahwin smpi thn 1993. Kat cnla saya kena kacau ngan abg2 rekrut ;p..

Sekolah pertama saya SK Sg Rapat. Dulu memula blajo naik bas sekolah...tp akibat saya tertido dlm bas & tertinggal serta meraung2 dlm kelas smpi glamour dikalangan guru2, abah plak yg terpaksa amik & anto saya. Mmg mengada2 saya time kecik...

Agaknya abah da xlarat nak angkut n amik saya..nilaa sekolah saya yg kedua SK Sg Raya, Kg Kepayang. Laani pekannya da jd pekan mati. Saya sekolah disini drp darjah 1-6 naik basikal. Byk kenangan di sekolah ni & yg plg best dpt mkn free psl mak pernah kerja kat kantin situ. Dulu betapa sakitnya belanja hanya 20 sen sehari. Walaupun byk perubahan..saya boleh lg mencari & mengenal rumah saya yg dulu. Inilaa rumah saya di Taman Bersatu berdepan dgn Taman Chandan Desa. Dulu umah ni xwarna pink. Saya dok cn drp umur 2 thn - 6 tahun. Teringat dulu time mak tido tgh hari saya pun panjat pintu pagar ni gara2 nk kuar bermain. Mmg lasak..
Gambo kureng psl da senja. Nilaa umah terakhir saya sblm sa dok sg buloh..Taman Simpang Pulai. Laani da jd Bandar Pulai Jaya. Saya dok cn drp umur 7 -12 thn. Umah ni corner lot..dulu ada pokok mangga, saya slalu main panjat2 pokok mangga tu main hantu2. Kat depan umah ada pokok ceri..slalu buat main pondok2 ada lombong kat depan tuh. Teringat dulu saya satu family pi berjogging kat kaw lombong disitu.

Alhamdulillah..terubat gak rindu saya walaupun hanya sebentar. Saya tetap suka dok Ipoh psl da sebati dgn hidup saya...kalo kena dok Ipoh lg pun saya nk. Smpi dulu saya cakap loghat perak.Tapi skang ni itu semua hanyalaa kenangan yg terindah buat saya di zaman kekanak. Lps ni bila lglaa dpt turun Ipoh.

4 comments:

Selalu pindah randah, banyak la tempat yg menjadi kenangan eh...cam aku, dari kecik sampai la sebelum kawin, duk kat situ jer :D

tulaa dia anak tentera mmg slalu kena posting sana sini. tp kalo tentera pindah xpa..umah xya sewa semua tentera bg nk pindah pun ada trak tentera. aku smpi umur 12 thn ja ikut family pindah..zaman remaja aku kat melaka plak..psl dok asrama. Kalo ikut family aku lps selangor dok labuan plak.

ish...camni gak la kot hidup anak aku pahni... hidup anak seorang tentera.. :D

tulaa sue bkn anak ko ja..ko pun skali..tp best apa ya x?

Blog Widget by LinkWithin