** Beautiful Life With U **

:: Popiah Nestum ::

Tahun ni raya haji turn balik penang..lgpun ayah xda pi haji..kesian mak kat sana xda partner. So kami laa yg memeriahkan lg sambutan raya nanti. Tapi raya haji di penang biasa ja..xdalaa cam raya posa. So disebabkan blk umah mertua..kelam kelibut gak saya baru nk terhegeh2 buat kuih raya. Da menjadi kebiasaan ..kalo xbuat rs lain laa plak. Mggu ni plak, saya ingatkan da bolelaa bercuti sekolah..tp kena dtg sekolah gak psl ada meeting..meeting n meeting. Saya plan nk buat kuih simple2 n mudah ja. So saya beli popiah utk dibuat popiah nestum. Nampak caranya senang ja nk buat..tp bab2 nak menggentel popiah tulaa yg leceh. Saya guna popiah saiz besar ( 215mm x 215mm @ 8 1/2" x 8 1/2"), dlmnya ada 40 keping. Satu paket popiah ni..boleh dapat dlm 1000-1300 biji. Bayangkanlaa nk menggentel sesorg beribu riban tuh. Rasa popiah ni mmg sedap..rs susu2 nestum..dala rangup plak tuh.

Popiah Nestum

Bahan-bahannya :

1. 1 paket kulit popiah besar (40 keping)
2. Nestum, susu tepung & gula (dikisar halus & digaul bersama)

Cara-caranya : **seperti di dalam gambarajah di bawah**

Tips : Adunan serbuk tu ikut suka kita..kalo nk rs susu bole ltk susu tepung lbh. Kalo nk rs manis taruk gula byk. Ikut sukatan & citarasa sendiri.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin