** Beautiful Life With U **

:: Puding Roti ::

Sejak akhir2 ni abg busy dgn kerja..blk kerja slalu lewat mlm. So saya jarang msk psl da terlalu lewat utk abg mkn. Jadinya saya buat dish yg ringan2 cam kuih, mackerel roll dan yg sewaktu dgnnya. Tetiba kalini teringat nk buat puding roti..lebih2 lg bila belek2 blog i-syah. Abg mmg suka puding roti..mmg da byk kali abg minta srh buat cuma saya slaluja bg alasan hehhe. Sebelum ni da byk kali saya cuba buat puding ni..dan hasilnya pelbagai variasi. Memula dulu buat..rotinya ltk byk..lps tuh kerat2 jd 4 bhg (empat segi) siap susun2 atas loyang lg, tp bila da msk da mcm rupa roti bakar yg disusun2. Tapi kalini buat saya da carik2kannya. Kemudian ada yg susunya kurang jd bila msk dia jd cam kek bkn lembut2 cam puding. Nama pun budak baru blajo..so mmg betul2 blajo drp kesilapan. Semakin lama buat..semakin better. Tapi mmg betul la syah..kalo guna susu segar lg sedap plak tuh letak byk2. Psl sblm ni saya buat guna susu sejat. Lps tuh, saya guna tpg kastard psl warnanya yg kekuningan..tu jalaa reasonnya. Tapi drp segi penggunaannya sama ja dgn tpg jagung. Erm...sblm mkn letak dlm peti ais sedap gak. Abg pun siap bg komen ckp puding ni lembut2 lembap gitu drp yg dolu2 ;) heheh.

2 comments:

tengok gamba ni,...maunya aku nak buat lagik ni...sbb sedap makan puding sejuk - sejuk ni bila panas terik kat sini...

heheh mmg betul pun..aikk kat sana cuaca tgh panas terik yaa. Kat cn asyik hujan jalaa

Blog Widget by LinkWithin